Laddar

Hej vänner!

Jag hade egentligen tänkt vänta med att ta upp detta tills söndag då jag postar Veckans Beauty, men insåg snabbt att det inte går eftersom en nyhet i den svenska skönhetsvärlden blir gammal snabbare än nånsin i dagsläget.

I dagarna och förra veckan har det postats en del intressanta blogginlägg hos några av landets främsta skönhetsprofiler (och då pratar jag inte om Sveriges främsta youtubers utan om renodlade skönhetsjournalister och supernischade skönhetsbloggare med ett decennium på nacken)

Som läsare/följare är det ju oftast så att man vet om det som berättas och pratas om. Vissa kanske aktivt söker sig till olika kanaler för att de tänker att just den kanalen känns pålitlig och ger den informationen man eftersöker.
Det var så förr, men nu kanske den kanalen öht inte får någon info alls längre. Hos en av Sveriges äldsta skönhetsbloggare Molkan.se kan du läsa ett intressant inlägg om hur de obegripliga reglerna kring vem som får information, vem som får svar och vem som blir ignorerad går till.
Även Daisy Beauty's chefredaktör Kicki Norman har skrivit ett blogginlägg om detta, som jag blev väldigt rörd av pga det skildrar hopplösheten kring att göra sitt allra bästa båda för sin egen del och alla ens läsare, men ändå inte vara tillräcklig.

Är du representant för ett varumärke? PR-person? Bloggare, influencer? Läs inläggen. Och glöm inte bort att läsa kommentarerna också!

Kommentarer
  • Saffron Maj 3, 2018 Svara

    Det jag inte fattar gällande PR-byråer som är svårflörtade på just information, alltså, varför kan de inte bara ge oss login till ett pressrum så vi kan hämta infon själva??!?!

    • Sophie Maj 4, 2018 Svara

      Exakt! Information är gratis och kan ju bara gynna både dem och deras kunder så det är helt obegripligt

  • Molkan Maj 3, 2018 Svara

    Tack snälla för att du också uppmärksammar detta!

    Måste verkligen hålla med Saffron. Det är inte ofta man ber om att få komma på event eller få hem produkter – utan att själva informationen är den som är viktig och det är den man vill åt.

    Fler pressrum för att själva kunna hämta hem informationen 👌🏻

    • Sophie Maj 4, 2018 Svara

      Visst är det så! Infon är ju det viktigaste. Får hellre information om produkter som man sen kan använda för att bestämma sig för om det är intressant att skriva om. Vill de vara svårflörtade med arbetsprover är det upp till dem, för vi skönhetsbloggare är ju faktiskt inte direkt negativt inställda till att köpa sånt som intresserar oss ändå.

Leave a comment

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.